piątek, 1 kwietnia 2011

Pomysł trzeci – Oratorium i „Nasz Dom” (pomaganie dzieciom w lekcjach, zabawa z nimi)


Podczas odrabiania zadań domowych...
Pomysłem trzecim jaki realizujemy jest pomoc w oratorium przy kościele Najświętszej Maryi Panny Wspomożenia Wiernych w Rumi. Raz w tygodniu, w umówionym dniu (każdy w innym, zależy od wolnego czasu) chodzimy tam w celu pomocy w odrobieniu zadań domowych, wszelkich sprawdzianów, zabaw i tak dalej.
A także podczas zabawy.

W celu opisu tego, co tam robimy i jak to wygląda umieszczę relację mojej koleżanki, Wiktorii.
„ Co tydzień w środy i czwartki przychodzę do oratorium aby pomagać młodszym ode mnie dzieciom w lekcjach oraz bawię się z nimi. Gramy w tenisa stołowego, wygłupiamy się oraz najzwyczajniej na świecie rozmawiamy. Sprawia mi to nie tylko dużo radości ale daje także satysfakcję, że pomagam innym. Są tam dzieci, które nie mają idealnych warunków w domu. Dlatego przychodząc tam wraz z przyjaciółkami staramy się, aby dzieci w jak najlepszy sposób spędziły wolny czas”.

Przy pracy ...

... a także podczas przerwy nikogo nie opuszcza radość.

Jeden z rysunków na ścianie :)

Panuje tam niecodzienna atmosfera. Z dziećmi siedzimy w jednej z małych salek w oratorium, gdzie na ścianach namalowane są różne postaci z bajek jak na przykład Kubuś Puchatek. Tworzy to taki niezwykły klimat.
W pomaganiu tym dzieci może uczestniczyć każdy. Ja sama włączyłam w to już dwie moje przyjaciółki i cały czas nie brak chętnych. Przecież nietrudno jest znaleźć godzinkę lub dwie tygodniowo na spędzenie ich z tymi dzieciakami...A naprawdę warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz